Çin hatasını kabul etmiyor

saglikmanset3
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Çin, The Wall Street Journal’ın Korona’nın 8 Aralık 2019’dan önce Vuhan’daki virüs laboratuvarında birkaç personelin hastalandığına dair haberini yalanladı.

The Wall Street Journal, ABD istihbarat verilerine dayandırdığı haberinde, Vuhan’daki virüs laboratuvarında dünyadaki ilk Covid benzeri semptomlara sahip hastanın kaydedildiği 8 Aralık 2019 tarihinden önce hastalandığını aktarmıştı. Çin Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Zhao Lijian, Vuhan Viroloji Enstitüsü’nde üç araştırmacının 2019’un sonbahar aylarında hastalandığının tamamen yanlış olduğunu söyledi.

Zhao, “ABD, virüsün laboratuvardan yayıldığına dair teoriyi canlandırmaya çalışmaya devam ediyor. Takip edilebilirliği umursuyor mu yoksa sadece dikkat dağıtmaya mı çalışıyor?” dedi. Zhao, Vuhan’daki laboratuvarın mart ayında çıkardığı bir raporu öne çıkararak “30 Aralık 2019’dan önce Sars-CoV-2’yle hiç karşılaşmadıklarını” hatırlattı.

Zamanlaması manidar

The Wall Street Journal’ın haberi, Dünya Sağlık Örgütü’nün karar alma mekanizmasının Kovid-19’un kaynağına dair yapılan araştırmada bir sonraki aşamayı belirleyeceği toplantıdan önce yayımlandı. Bu yıl şubat ayında Çin’i ziyaret edip incelemelerde bulunan uluslararası uzmanlar, virüsün Vuhan’daki laboratuvardan yayılma ihtimalinin ‘oldukça düşük’ olduğu sonucuna varmıştı.



Bu Yazıya Tepki Ver


E-posta hesabınız yayımlanmayacak.