Sedat Peker’den Hayrettin Karaman’a “Alevi” yanıtı: “Kız da verilir, kan da verilir, can da verilir”

sedat peker hayrettin karaman

Yeni Şafak Yazarı olan ve AK Partili Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “fetvacısı” olarak bilinen Hayrettin Karaman’ın kendisine ait sitesinde, gelen sorulara verdiği bir yanıtta Sünni bir kadının, Alevi bir genç ile evlenemeyeceğini belirtmesi sosyal medyada gündem oldu, Sedat Peker’den Hayrettin Karaman’a yanıt geldi.

Organize suç örgütü lideri Sedat Peker, Hayrettin Karaman’a, Diyanet’in tartışmalı fetvasını hatırlattı ve “Hayrettin Hoca baldıza göz dikenlere kız verilir mi ne dersin? (Vallahi yazık Billahi yazık).” diye sordu.

İşte Peker’in tweetler

1-Eğer iktidara zarar verecekse yapılan yolsuzlukları, skandalları gizlemek haktır diye fetva veren Hayrettin Karaman Hoca şimdi de Alevi erkeklere kız verilmez diye fetva vermiş. Hayrettin Hoca baldıza göz dikenlere kız verilir mi ne dersin? (Vallahi yazık Billahi yazık).

2-1400 sene önce Ehl-i beyt’e yapılan haksızlıklara rıza göstermeyip “Bu zulümdür” diyerek yapılan haksızlığı dile getiren Alevi canlara kız da verilir, Kan da verilir, Can da verilir. Bence baldıza göz diken namussuzlara kız da verilmez, Kan da verilmez, Can da verilmez.

İlgili Haber
Hayrettin Karaman: ‘Alevi genç ile Sünni bir kız evlenemez’

BALDIZ FETVASI VERMİŞTİ

Sözcü gazetesinden Ali Ekber Ertürk’ün haberine göre İlahiyatçı Hayrettin Karaman, kendisine yöneltilen, “Bir görücü meselesi oldu, önce ablam için geldiler, daha sonra aynı kişi benim için geldi. İslami açıdan bir problem olur mu?” sorusunu kendisine ait web sayfasından yanıtladı ve “Problem olmaz, Ablanızı isteyip bu olmazsa, sizi isteyebilir” dedi ve şu yanıtı verdi:

“Ablanızı isteyip bu olmayınca, onunla evlenemeyeceği ortaya çıkınca, sizi isteyebilir. Eğer ablanızla evlenmiş olsaydı, onunla evli bulunduğu sürece sizinle -ikinci bir eş olarak- evlenemezdi, iki kız kardeşi aynı zaman içinde birden almak, nikahlamak caiz değildir. Ama mesela ölmüş bir kadının kız kardeşi ile evlenmek caizdir.

Vaktiyle ablanızla evlenmiş bir kimse bile -o ölünce veya boşanınca- sizinle evlenebiliyorsa, ablanızı istemiş, fakat onunla evlenmemiş birinin sizi istemesinde ve evlenmenizde elbette bir sakınca olmaz.”